Pages

onsdag 24 april 2013

Vattengrav

Idag har vi spenderat eftermiddagen hos Anna Wemlerth i Skyrup på Sveland Arena och hoppat lite. Champooluc var bara tänkt att han skulle ridas runt lite lugnt där så han inte var för trött inför tävlingen imon i Lund... men samtidigt ville jag att han skulle få lite utomhustempo galopp i kroppen.

jag och Champoo gick ner på banan och där stod vi... hans hjärta slog så jag höll på att trilla av och sedan vände vi och gick upp mot lastbilen igen... hans beslut... Många gånger fick jag tvinga tillbaka honom ner på banan :)
Stackars killen var rädd och spänd för allt, så tyvärr inför imon fick han sig en riktig genomkörare tills han slappnade av... jag hoppas han inte blir trött i kroppen imon, MEN hade jag inte gjort det så kanske han bara hade varit spänd nere i Lund imon... och 120 debuten vill vi ju ska vara felfri!!!!!!

Linda red Havana... och tro INTE att hon ska få ta över henne bara för det florerar lite filmer när hon rider den (¨å rider den bra...) min häst... min häst... hon ska bara få hoppa den lite ibland... ibland ;)

Jag red yrvädret Gloria... pigg, spänd, storhoppande OCH vattengravshoppande UTAN större problem. YAY
Hon hoppade 150 över hela 110cm banan... galning...:) thats why like her. Så vi behöver det en gång till innan Drammen med dem damen, för så spänd får man inte vara...

Vi filmade femåringarna... tyvärr inte Gloria, minneskortet blev fullt. (men visst är vi duktiga annars på att filma? så ni får se?)

FILMEN

Kram kram


Inga kommentarer: