Pages

fredag 19 april 2013

Verona H back in town

Verona H är back in town!


Vi valde att köpa tillbaka henne från kunderna i Norrland... detta då de sa att det var omöjligt att hoppa henne... hon bara kickade hela tiden coh gick inte framåt? Inga veterinära avvikelser hos hästen, hon är ny bes och röntgad helt ua på klinik....
Men då det var en hopphäst de hade köpt ville jag ju att det var en hopphäst de skulle ha.
DOCK måste jag ju säga att efter gårdagens hoppning i ridhuset med henne borde kanske inte köpet ha återgått...? Hon är en hopphäst ut i hovarna, och det var absolut inga problem att hoppa...? Jag är förvånad och undrande...Nu vill jag ju bara ha nöjda kunder och dessa var inte nöjda... men kanske bara borde ha bytt in henne istället, för hon var precis likadan nu när hon kom hem som när de var och provred?

När man säljer så långt iväg som 180 mil så är det ju svårt för mig att åka hem till dem och se vad problemet ligger, och svårt för mig att göra en bedömning om hästen är som vid försäljning eller om den visar en annan sida hos köparna? Dessa 180 mil gjorde att jag bara tog beslutet att ta hem henne igen och betala tillbaka, samtidigt som jag idag är glad över hur enkel och positiv hon var i hoppningen så är jag ett stort frågetecken kring vad som hände uppe i Norrland som gjorde att köparna bedömde henne som omöjlig? Och detta bara efter en månad i deras ägo... jaja, sådant är livet och Verona ska snart börja leta nytt hem men först ska jag ha henne ngn månad eller två och se om den där "omöjliga" sidan kommer fram ngngång..?

Titta gärna på filmen; (Och innan det bruna räcket funderar hon till och med på att ta kombinationen bakifrån... det kallar jag hoppsökande häst!)
http://www.youtube.com/watch?v=Tp4ULYqg96w&feature=youtu.be

Inga kommentarer: