Pages

fredag 24 januari 2014

Välkommen tillbaka

Det är efter många funderingar fram och tillbaka som jag nu väljer att välkomna mig själv tillbaka till världen av bloggning. :)

Jag har genuint saknat det, men på något konstigt sätt så har det känts som ett nederlag om jag skulle börja blogga igen bara för att sluta ytterligare en gång.... så denna gång går jag tillbaka in på min sida som jag inte ens öppnat på flertalet månader med en inställning att återkomma kontinuerligt under en längre tid.

Världen har fortsatt snurra och livet har gått vidare trots min frånvaro från denna sida. Hästarna har blivit ridna, sålts och nya har inhandlats... Jag har utökat mitt jobb och intresse för mitt "andra" jobb, som säljare till ett företag etablerat på helt andra breddgrader än min hemadress.... 144 mil norr om min ytterdörr sitter mina fina arbetskamrater och vänner. Jag trivs bra med att ha dragit ner något på min hästverksamhet, även om de där underbara produktiva dagarna sittande i sadeln är så älskade och givande, blir det ibland enformigt. Man saknar den sociala biten som ett vanligt arbete ger, att träffa människor, att få sminka sig, klä sig fint och diskutera vad som händer i världen. Missförstå mig inte, jag älskar prata hästar, härstamningar och hoppteknik MEN ibland är det underbart att inte göra det.

Jag vet att jag lämnade er läsare, samt en del av mig själv eftersom denna sida och min blogg fungerar lite som en dagbok för mig, i somras när jag inte riktigt mådde som jag borde. Någon sa en gång att

The battle of life is, in most cases, fought uphill; and to win it without a struggle were perhaps to win it without honor. If there were no difficulties there would be no success; if there were nothing to struggle for, there would be nothing to be achieved.
Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/s/samuelsmil155124.html#6hTF0iJiRIF3zOTT.99
“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”

Och så är det verkligen, i mitt liv dansar jag inte på små söta rosa moln hela tiden, just nu lite mer sällan än för ett par år sedan, men jag försöker ta en svängom på de rosa tussarna ibland. När jag väl kör en tango eller samba försöker jag stanna tiden och ta ett mentalt foto på mina känslor, för att kanske enklare hitta tillbaka till dem när den rosa färgen fått en grå-ton. (inte för att det igentligen är ngt fel på olika nyanser av grå.... är inte hela Sveriges kvinnliga befolkning väldigt förtjust i olika gråa nyanser för tillfället? Jag e ;))  

Välkomna tillbaka, hoppas att vi hörs imon igen!

Kram 
The battle of life is, in most cases, fought uphill; and to win it without a struggle were perhaps to win it without honor. If there were no difficulties there would be no success; if there were nothing to struggle for, there would be nothing to be achieved.
Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/s/samuelsmil155124.html#6hTF0iJiRIF3zOTT.99

Inga kommentarer: