Pages

tisdag 24 november 2009

Sålt sålt sålt?

Här går det undan i svängarna... vem har sagt att vintern e trög. Va en junior tjej här idag å prövade lilla gentleman-argentinus stoet och hon passade som handen i handsken... de trodde jag väl oxå eftersom det var jag som ringde familjen och ville dom skulle komma å titta å inte tvärtom. Lovade dem att hålla hästen några dagar, och nästan samtidigt som dom kör ringer en annan och e super intresserad av lilla flickan... så självklart håller jag den som jag lovade några dagar, men hur som e jag nästan säker på att hon e såld till ngn utav dessa två. Lilla tösen :)

Wembley föll oxå kunden i smaken... men han e ju helt socker söt så vilken blir inte förälskad i honom, står där som ett ljus i stallgången och blinkar med sina mörka fina ögon *blink* alla smälter ju som is i solen i närheten utav honom :) Vi får se...

Maya e fortfarande inte bestämt... jag håller er uppdaterade! Lovar!

Indoctro hästen kommer imon! Skoj skoj! höga förväntningar på denna gossen, I belive in you liksom, haha! Bara för jag saknar och älskade Sebbe (som Zetterman nu äger) så mkt som denna har lite at bevisa:)

T äter piggelin å tittat på Svamp BOB, allt e som det ska.

Puss å Kram

10 kommentarer:

Evelina sa...

Vad kul när det flyter på :)

Var inte Wembley halt ?

Anonym sa...

Har du kvar ulanda?

Frida sa...

Nja, han e inte halt så det syns (wembley alltså) men nåt e där säkert som kommer fram om han b örjar ansträngas. Så han vill nog bara bli promenadhäst i skogen lr till nån som vill lägga lite tid hos veterinären. Men säljs alltså som en "sällskapshäst", säljs ju absolut inte som en svårklass häst idagsläget. Ulanda står här i stallet, hon går 3-4 dgr i veckan, magen i vädret å dräktig med HipHop:) nästa år ska vi använda nån roligare hingst på henne... vilken tycker ni?

Anonym sa...

På Ulanda till nästa år så kanske Dee jost van Dyke? Ulanda har ju lite temperament och Dee jost-fölen har gudomligt temperament. Sedan är inte hans stam fy skam heller ;)

Anonym sa...

Jag tycker Lasino (Landgraf I, Capitol, Lord), då har ni en köpare på fölet DIREKT!

Frida sa...

Lord hade ju inte varit fel att linjeavla på... Ulanda e ju Heartbreaker-lord Calando-Ahorn...

Anonym sa...

Är ulanda till salu om någon är intresserad?

Frida sa...

Absolut, och det finns INGET fel på henne, hon e genomkollad av veterinär från topp till tå. Men då hon inte riktigt ville på tävlingsbanan när hon kom hem (va lite tjurig och negativ) så valde vi att betäcka och ge henne lite paus från tävladet och tränandet. Hon är född 2001, så inte gammal heller ännu. Hon kan säljas med fölet lr utan det.

Anonym sa...

Vad hade ni tänkt för prislapp på Ulanda? Är intresserad av henne men måste sälja mina hästar först.

Frida sa...

Inga priser över nätet, slå en pling så svara jag gärna på frågor :)