Pages

fredag 11 december 2009

DE 431310650706




Det är hennes ID nr, men som alla andra hästar som tillhör hannoveran förbundet så är hon fortfarande namnlös och man får själv döpa henne... så, jag tänkte fråga er vad ni tyckte... har lite idé torka. Detta är alltså den nya flickan, ca 165 cm, super söt och snygg i kroppen, 4 vita strumpor (som så många andra e Balou de Rouet) longerade henne lite nu på fm så hon fick röra sig efter resan och oh my god! Hon rör sig super häftigt och ledigt (bara travat på linan idag) med höga knän och ett långt steg, bakbenen är precis så aktiva som man vill ha dom :) hon är alltså född 2006, är inriden och dax att börja hoppa under sadel. Löshoppar riktigt bra med egen taxering och orädd. Hela stammen är;
E. Balou De Rouet, u. Lucky Lady, ue. Lanthan (som e Lombard-Sudanxx) uu.Winiza uue.Wendepunkt (som e wendekreis)
Najs najs :)
Uppfödare är Helmut G Heidmayer som är en mkt framgångsrik uppfödare, bla har han sålt en hel del utav sina avkommer så Elit Auktionen, varav ett föl e Sandro Hit gick för över 50 000
EURO! Oki, la till en liten filmsnutt på henne ihagen... tyvärr som ni ser så e våra hagar ngt leriga... men tror det är ett genomgående problem för de flesta just nu, Hon släpptes in tillsammans med Zidoctro, AnnaBella åkte hem till sitt nya hem idag, så han ville ha en ny kompis och har varit jätte snäll tillsammans med A-B, och denna är ju uppvuxen på lösdrift, därför jag vågade göra så direkt.
Film från hagen på nya flickan
Kramar

9 kommentarer:

Anonym sa...

Lady de Rouet, haha det var kanske i tråkigaste laget, svårt att hitta på bra namn tycker jag.

Anonym sa...

Just det ja, glömde ju, hon ser jättefin ut!

Anonym sa...

Också ska det vara "du" inte "de" emellan isf. =)

Anonym sa...

jag tycker den ser jätte fin ut! kommer det ngn video där den hoppas snart? Vad kostar den?

Frida sa...

Mmm... jag var faktiskt oxå inne på Lady du rouet... men tror faktiskt detta blir en flicka med lite massa, rejäl rumpa redan och bred bog... så Lady blir kanske ett för feminint namn till henne, lr? Tar inga priser över nätet så här, mejla mig på tallbackagard@hotmail.com lr titta på mina annonser på bukefalos under namnet altesse. Kram Frida

Erika sa...

Det första namnet jag kom på när jag såg bilderna på henne var Miss Lee, enkelt och slätt! Mycket fin häst! =)

Anonym sa...

Hmm ja då är de nog inte så passande med Lady nej. Laila heter min granne hon är rejäl, har lite temperament med hahaha "Laila du Rouet" hmmm :D

Anonym sa...

Min granne hade ett sto efter honom och den hette gwen de rouet :) så varför inte typ queen de ruet? drottning någång framöver på tävlingsbarnorna:D
kramar leonite (har inget googlekont?!)

Anonym sa...

Alla ser väl att det är en Baby Rouet. Nobody puts Baby in a corner.