Pages

lördag 22 februari 2014

Hoppträning

I går och i torsdags har vi hopptränat våra hästar hemma, två fick vi på film, Mprez och Susanne.

Jag måste säga att vilket adrenalinpåslag jag fick av att hoppa Susanne (Something special, e.Stakkato) igår... över vissa språng gav hon mig en ENORM känsla, lite som Stella under 2012 känsla... vilket fick en glöd av lycka och hopp att tändas... tänk om Susanne med lite jobb kan vara jämförbar med Stella 2013... fast å andra sidan, jag nöjer mig om Susanne håller kvar gårdagens känsla i hoppningen och är en Stella 2012..:)

Film på Susanne hittar ni här;

http://www.youtube.com/watch?v=8iKGdioERIA&feature=c4-overview&list=UUfW-tE_

ta en extra titt på hur hon hoppar över räcke no två... känns som jag flyger!!!

Så efter ett lyckorus igår höll jag fredagkväll och satte mig med min tävlingsplanering, för nu blev jag taggad!

Imon är det Åstorp som gäller och nästa helg blir det Älmhult. Jag längtar tillbaka till 135-140 klasserna (och självklart högre) men för att nå dit måste jag lägga en bra grund i 110-120-130 klasserna med mina hästar, & även om det inte är väldens roligtaste så är det ett stort stort måste!

I förra helgen spenderade jag en hel kall regnig dag i Perstorp och hoppade 100 cm med både Susanne och Mprez (Mprez fiml från hoppningen igår;http://www.youtube.com/watch?v=9fan-X5Poos)
Och även om ingen av dem är 100cm hästar... så är det ibland ett måste, att hålla de avslappnade och coola i huvudet, att de själva tycker tävling är super enkelt och jätte kul, tillsist kommer de inte märka att svårighetsgraden höjs och hindrena blir större.
Försiktiga vakna flickor, det är den typen av hästar jag rider helst och bäst, och hemligheten att hålla dem på sin sida är absolut att hålla dem lyckliga, det ska vara enkelt och de ska se sig själva som bäst i världen... Cara Z är lite ut av ett undantag, hon anser inte sig vara bäst i världen, HON VET ATT HON ÄR DET)


Kram på er, ha en underbar lördag, själv står det på schemat att vara en "soccer-mom", Texas har fotbollscup!;)

Inga kommentarer: