Pages

måndag 3 mars 2014

Motivationen på topp!

Måndag och en ny vecka framför oss. Idag blir det inget ridande för min del, tar det lugnt! Istället jobbar jag lite på mitt "andra" jobb, som säljare på Polardörren.  (Säljer ytterdörrar)

Ett roligt och mkt socialt jobb, som är ett bra kompliment både ekonomiskt och livsstilsmässigt med hästarna.

I Lördags var vi i Älmhult på tävling. Jag gjorde 10 starter och hade sju felfri rundor med mig hem.

Mprez (f-08 e.Empire-Argentan) gick två 110 rundor, första emd fyra fel, andra felfri
FILM

Alasca-Molga som är tillbaka i stallet gjorde även hon två 110 starter, två dubvbelnollor, en vinst och en andraplats.
FILM

Celine 133, som är det där nya äldre stoet med massa rutin jag pratade om i förra inlägget, gjorde även hon två dubbelnollor i 110 höjd, första filmades så finns att se
FILM

Susanne, eller something special som är mitt 7 åriga Stakkato sto, gick 110+120, felfri i båda120 finns på film... jag är sååååå STOLT över henne och hennes utveckling,. tror vi har en stjärna här?
FILM

Cara Z...lilla Cara Z, denna blott sex åriga tant, kaxigare än henne finns inte. Hon gick först 120, med 12 fel (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) why kan man ju fundera på... jag har en förklaring som jag gärna vill tro på men om den är sann vet jag inte, kanske bara hade en dålig runda som man faktiskt kan ha ibland? Min förklaring är att hon hoppar på fiberunderlag hemma, hon hoppade fram ute på fiberunderlag och sedan gick hon in och tävlade på djup gammeldax ridhusbotten. Cara har aldrig varit en häst som lämnar luft och i början av banan hoppade hon vad hon trodde var tillräckligt men eftersom hon saknade svikten som fiberunderlag ger en häst så kom hon inte riktigt över utan några bommar trillade. Jag valde endå att gå in i 130 klassen med henne. Och vilken fin runda hon gjorde, ett nedslag men oj så bra för att vara flickans första 130 inomhus (Hon gick en ute i fjol i Björbäck innan Falsterbo med 8 fel)
FILM 130

Fina hästar, jämna resultat (vi bortser från Caras 120...) och en allmänt rolig dag! Susanne får min guldstjärna, vilken häst det kommer bli!

Kram kram

Inga kommentarer: