Pages

måndag 16 juni 2008

måndag igen

Helgen var lika skoj som alltid:-) Tävlade, fan vad kul det är att tävla när man rider bra!!! Pippi var enkel och skit rolig, placerade sig ibåda 110, Vitaly börjar jag hitta igen, tog ett tag, han är inte den enklaste hästen att rida. Kom knappt upp på honom till första klassen, ställde sig och slängde sig när jag var halvvägs, han slog omkull mamma så hon trillade och blev liggandes, underbar häst ibland! Hon klarade sig nog med lätt hjärnskakning.
men han var iaf placerad både 120 och 130, till och med 4a i 130. Länge sedan jag knep en så framstående placering på den höjden. Har jag nog inte gjort sedan UNO vann 130 i Frosta när Jesus var liten (jo, det är sant, så länge sedan är det, för Stevielama var tre med mig och honom har Christel snart haft i två år)
All havre Wille får använde han i helgen, pigg och laddad som ingen annan, men nu är den slut igen, rullsporrar och dressyrspö på hemma plan, allt för att sedan rida en bomb på tävling nästa gång igen.
Hittade en heartbreaker burggraf sto på internet tillsalu i dag, tur för mig att de hade video ute på den, hoppade mkt normal, annars hade jag nog köpt den:-)
Texas ska sova hos Tanja och Filip ikväll, Fille e lite nervös för det. Han ska minsann hålla honom vaken till midnatt så han inte vaknar redan vid 6 säger han, lycka till.
Cowboy till veterinären imon, håller tummarna för att röntgen på ryggen e UA, orkar inte med ngt annat.
Kramar Frida

Inga kommentarer: