Pages

måndag 11 juni 2012

Ska bli med föl!!!

Denna säsongen ska jag för första gången betäcka ett sto :) Vi har avlat fram fina hästar tidigare, men ALDRIG har jag ensam valt hingst, aldrig har jag själv betalt kostnaderna kring att detta lilla liv ska komma till världen och aldrig förr har jag loggat in på språngrullar.se.... och aldrig har ni läst att "Frida Tinglöf" har fött upp MEN NU HAR/SKA JAG! Stoet som ska bli Mamma till detta fina blivande underverk (detta underverk som för övrigt utan tvivel ska gå segrande ur både världscupen och OS i framtiden...!!!) är ingen mindre än den Svarta Farans aka Mr Fritzmans Mamma "Flamma". Flammas blup hittar ni på http://blup.se/sv-SE/horses/116135-flamma-63-swb I sin släkt har hon mkt mkt mkt fina hästar, bla hade hon själv 10-10 på treårstestet, sedan satte en skada i hagen stopp för hennes tävlingskarriär. Som bror vill Flamma presentera den fantastiska hingsten Contendo da Carma som rids och tävlas av finska landslagsryttaren Sebastian Numminen (bosatt i Skåne), denna blott 8 åriga talang har redan vinst i 150 klass. film på Contendo da Carma: http://www.youtube.com/watch?v=aLRLPKq2yxI (film tagen från Webstallions.com som har offentliga video på godkända hingstar, men googla ni honom hittar ni nyare filmer som visar just hur talangfull denne hästen är!) Flamma är även mor till fantastiska Carmenzita (sto -05 e.For Feeling) som var högt placerad i Sunshinetour tillsammans med sin dåvarande ryttare Roelof Bril och nu befinner sig i USA hos en mkt lovande YR ryttarinna) Film från när jag hoppade henne 120 som 5 åring: http://www.youtube.com/watch?v=HKrYWz4wA8I Jag jobbade och jobbade och jobbade på vilken hingst jag skulle välja... så föll lotten på den snygge hingsten Stakkato Dream... efter Stakkato Gold som är även fader till fina Starlight Gold ute i stallet. Nöjd med mitt beslut kördes Flamma till Ingela Hanson på Ströamo seminstation.... Där lämnades hon av tillsammans med årets bäbis vid sin sida för att hämtas när underverket fanns i hennes mage... TYVÄRR med min vanliga otur visade det sig att Stakkato Dream har SKADAT sig på bocken iår och kommer tas ur avel... suck! Jag som hade jobbat så för att välja rätt hingst. Jag håller alltså mina tummar att Flammas gener är sååååå fantastiska att det kvittar vilken som blir pappa till vårt underverk, det är en blivande OS vinnare ändå... så på två röda sekunder fick jag byta hingst och lotten föll på TOULOUSE e Toulon (Heartbreaker) ue Padarco (Darco) Tycker ni, rätt val eller borde jag ha valt ngn annan? (fotot är på honom) FILM TOULOUSE: http://www.youtube.com/watch?v=jPUsNT_zjBk

2 kommentarer:

Tanya sa...

Helt rätt val enligt mig :) Hade honom som lämpligt val till båda mina prinsessor :) Och att det är ju Goliath's halvbror :)

Frida sa...

Vad bra :) hur har det gått för dig? Bytt häst lr kommer det en gentleman ner till oss på försäljning? Kram