Pages

torsdag 27 september 2012

Unghäst VM pågår

Som nämnt tidigare i inlägget "Dålig förlorare" så ville jag ha kommit med till unghäst VM eller åtminstånde vara aktuell, men så blev ju tyvärr inte fallet, inte ens med bland de eventuella WildCards uttagnings ekipagen... shit happends and life goes on.

Men nu pågår Unghäst VM för fullt nere i Lanaken och uppdaterade mig idag om vilka de svenska hästarna som kom med.

Varken Armani G eller Adorable som låg lååångt bakokm mig på dåvarande ranking listan kom med ner, utan bara Adam L och Anisolde (två fantastiska hästar som har presterat mkt bra) men även en
Also Special???? en häst som rids utav Parmler utomlands... vad hände där? Hur ansökte hon och hur kom hon med, let me know så jag kan göra samma nästa år?? ;)
Vild gissning är att då hon rider och verkar utomlands har hon ansökt via det förbundet och på så sätt fått ett wildcard.

Men en ryttare som är där nere med ett par hästar är Maria Gretzer... hon och hennes hästar har ALDRIG funnits med bland förhandinformationen om uttagna hästar... hur gjorde hon? Jag vill oxå veta :(
 Dock kan ju nämnas att hon var felfri med sin 6 åring Singlar LS La Slla idag, en mkt kapabel häst för framtiden som ABSOLUT har där nere att göra,
Samma gäller för Mathilda Karlsson, men även hon är ju verksam i Tyskland och kommer väl på så sätt in på de tävlingarna.

Nu riktar jag in mig på Breeders, Stella vilar lite iform igen... främst då hon fick shockwaves under tisdagen, och bör då inte ha sadel på sig på 3 dygn... imon rider jag henne igen.

Kram kram


3 kommentarer:

M sa...

Har läst på Maria Gretzers blogg att det inte är för "Svensk räkning" hon blev nerskickad dit, utan av Alfonso Romo. Skickar länken till inlägget:
http://www.eclipsebiofarmab.se/index.php?option=com_content&view=article&id=527%3Aphile-vecka-33-34&catid=75%3Asponsorbloggen&Itemid=86&lang=sv

Stina sa...

Det stämmer, hennes hästar representerar Studbook La Silla.

Anonym sa...

Adorable gick med 4+5...