Pages

tisdag 11 december 2012

Hästnet

Hade jag själv fått bestämma så hade jag inte annonserat mina hästar på internet... jaja, det är klart det är mitt beslut att lägga ut vissa annonser så uppenbarligen bestämmer jag själv. Men ibland når man inte ut till alla eventuella kunder som letar häst bara genom

"en som känner en som känner en som känner en"

Och jag tror att jag når ut till de flesta kunder som söker "bättre" häst, dvs de som ligger runt 150 tsek-obegränsat, för där har Tallbackagård redan gjort sig ett namn, vi har finare hästar som lämpar sig för högre klasser på tävlingsbanorna.

MEN som tex lilla fina Alma B, hur ska jag kunna nå ut till kunden som söker henne om det inte blir via ngn form utav internetsida??? Här har vi ett piggt fint sto e Aldatus Z som kommer från Irland, hon har fantastiskt mentalitet, och genomsnäll och mkt klok, MEN het, särskilt ibland i hoppningen, jag tycker det är kul... Linda skattar åt henne och vi har rätt kul, för hon är inte farligt het, bara roligt het (tycker vi). Alma har hoppat relativt högt på visningen i Holland, jag har hoppat henne lite lägre hinder och på Irland har hon gått 110 cm hoppning samt Jakt (och typ fälttävlan, men BARA med terräng delen).

Hon är alltså kanske lite för het för en amatös (hmmm...betyder det kanske en amatör+tös...förkortning ala Frida??)som söker häst i 40-50 tkr prisklassen och för 110-120 hoppning, samtidigt som hon är lite för gammal för en proffsryttare trots att denne säkert kan få upp henne till 130 nivå under nästa år... Svårplacerad häst helt enkelt. Men jag slängde ut en annons på henne iaf, men tror att annars så är vi nog rätt lugna, för tror hon kan bli rolig på tävlingsbanorna till våren. Skulle vi inte hitta ny Ryttareryttarinna till henne kan hon väl alltid betäckas och säljas som avelssto... fast tror flickan hade blivit ledsen då... hon ÄÄÄÄÄLLLLSSSSSKKKKAAARRR att hoppa.

Hur känner ni inför internet annonser? Visst måste det vara skillnad från häst till häst? Jag skulle ju aldrig annonsera ut Stella tex?

Info om Alma:
Namn:    ALMA B
Pappa: Aldatus Z (Aldato-Caletto I)
Mamma: Flagmount Possession
Morfar: Flagmount King
Morfars far: King of Diamonds

Ca 165 cm, Svettfux aktig i färgen (fux enl passet)

Film från försäljningsstallet i Holland
Film från min provridning


Inga kommentarer: