Pages

söndag 4 november 2012

Hässleholm

Nu har dagens tävling i Hässleholm kommit till sitt slut, och inga fler lokala tävlingar finna inplanerade för oss på hela året, därimot blir det säkert ngn paynjump.

Ella (sto f-03 e.Quite Easy-Robin Z) skötte sig mkt bra, hon rev ett hinder i 100 cm (gick bara en klass) men var avslappnad och fick till en hel del fina språng.

Winelia (sto f-03 e.Lupicor-Goodtimes) tävlingsdebuterade under Tallbackagårds flagga, i 100cm fick jag en miss till tvåan, hon var lite spänd och verkade tycka ridhuset var halt, känner ju inte henne så visste inte sådant, då hade jag juh hjälpt henne med lite ben till andra hindret. så ny ansats till det lilla räcket och sedan flöt banan på utan problem.
Till 105 cm började jag hitta knapparna, en fin enkel dubbelnolla och en fjärdeplats bland 30 startande. :) En mkt försiktig häst, hon kommer nog inte riva många hinder i sitt liv. har 100% koll på sina fötter. Kom lite fel på några hinder i omhoppningen, så blev omtramp, inga problem för denna flickan. Varför kom jag fel då? Tror det hade att göra med underlaget, hon tyckte fortfarande det var lite halt, så när jag ville trycka henne framåt vågade hon inte utan kröp närmare istället. Film kommer förhoppningsvis, Mamma filmade med sin IPHON (kameran är återfunnen, jag hade visst tagit hem den...oooops)

Cornelia (sto f-08 e.Camaro M) Lilla fina Nelia skötte sig återigen klockrent på banan, ett nedslag med bakbenen på ett enkelt räcke, men detta är enda hästen jag rider utan bakskydd (hon är inte riktigt där än utbildningsmässigt att jag vill ha det på henne) så när hon väl får bakskydd på sig kommer hon inte göra sådana misstag.
-bakskydd förbättrar hästars bakbenteknik och gör att de noggrannare lyfter sina bakben över varje hinder. Dörav namnet "teknik-skydd", när hästen passerat 7 år får man lov att av avancera och använda sig av tyngre eller större bakskydd, som alla på ngt sätt förändrar och förhoppningsvis förbättrar bakbenstekniken när hästen hoppar-
Cornelia var kanske ingen ängel på framhoppningen/framridningen, Camaro M ger temperamentsfulla avkommer och detta är ett praktexemplar. MEN Camaro M ger oxå mkt bra hopphästar, och väl inne på banan tycker jag dagens prestation kompenserar för alla argumentationer vi hade under framridningen.

Logan (val f-08 e.Lordanos-Colour Rubin) ÅNGVÄLT!!!! Ojojoj, inte Logans bästa dag, han hade så jäääääkla kul att det gick mkt för snabbt, första klassen var han jätte fin så länge han var lite spänd på ridhuset, men efter hinder nr 6 slutade han vara rädd och då gasade han, LInda sitter som en vante på ryggen och försöker bromsa. I andra klassen var han inte rädd alls, så därmed sprang han ifrån Linda redan innan ettan och bommarna flög som plockepinn!!!
Stora glada killen, träna träna träna :)

Alla är filmade, och förhoppningsvis kommer film på alla (aldrig lagt ut på youtube från en IPHON).... utom Logan, dom rundorna sparar vi till den dagen han vinner sin första 150 klass... då laddar jag upp dom till er för att ge oss ett gott skratt!

Inga kommentarer: