Pages

tisdag 8 mars 2011

Vuxenpoäng


I helgen samlades det massa... började redan i lastbilen på väg upp till Älmhult för en hel dags tävlande med att Frida Tinglöf hade fixat kaffe i termos med sig...? ha? ha? ha? trodde nii inte va? att jag va sådan?
Sedan bara fortsatte det med ett trevligt humör hela dagen som jag sa berodde på att solen va framme och det var en sååååå skön vårdag ? Say What?

Hur som, trevligt hade vi det, och hungriga var hästarna när vi kom hem med dom till stallet 15 timmar efter avfärd... några nötter var kissiga oxå...för "dom kan inte kissa borta", visste ni att hästar har IQ mjölkkossa? sant, dom är inte smartare....tror ni inte mig? Fråga då några utav de IQ befriade vi lastade ur trailern halv tio på kvällen vars njurar typ hade snurrat sig för "dom kan bara kissa i sin box", detta trots att lastbilen har strö i sig som överstiger vilken boxmängd som helst.
Tänk om jag hade sagt så? "kan bara kissa hemma" förstår ni hur sällan jag hade lämnat hemma? ingen som går på toa lika ofta som ja, skulle möjligtvis vara en höggravid kaffepimplande dam med urinvägsproblem?

Love peace and out, resultaten från älmhult var följande:
Bosse 2X110, 0+4
Amore 2X110, dålig dag
Solea Alia 2X110 8+0
Starlight Gold 110+120, 0+0 (såklart)
Alasca-molga 110+120 0+utg (missförstånd)
Clara 120+130 8+8

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan Stella riva? Verkar vara en jättetrevlig häst!

Frida sa...

vet inte... tror inte hon kan det faktiskt...:)

Anonym sa...

Finns det någon film på Stellas rundor? Och vad hände med Alasca? Ser så trevliga ut båda :)