Pages

torsdag 31 mars 2011

Wow

Vilken givande träning igår för markne... allt han säger har man ju igentligen koll på, sedan är det nog bara så att ibland accepterar man hästarna lite för mkt som dom är istället för att verkligen lägga manken till och få dom så fina och ridbara som man vill... förstår ni vad jag menar? Som med Alasca, jag har liksom accepterat att hon är en pigg häst som helst går med lite högre huvud, hon hoppar ju som satan ändå liksom... MEN när Markne skällde lite på mig och fick henne riktigt loss...eller ja, nära loss, vi lyckades inte ritkigt direkt, som hon hoppade, och avslappnat oxå! GRYM liten gumiboll. Film från långsida med tre oxrar kommer snart. Ska dit vid 12 idag igen :) om Jag lyckas bryta loss Alasca från boxen... så hon inte är full utav träningsvärk så kommer det att bli henne idag oxå, annars funderade jag på Sonny kanske?
I min grupp red VIctrória Almgren, med en godkänd 5 årig fuxhingst...vet inte vem de var, ska luska i det hela för er :) Sedan red Elin Sjögren med Bojje, val f-05 e For Feeling, Stefan sjögren med Unic, ett sto f-03 e Cardento, Anders Wemlerth med Firenze, en val f05 med Skippy II blof samt Pia Levin med en stor grym polle efter Calvados.

Bes igår gick relativt bra, Corvette var en klocka :) Mkt rörlig och fin va utlåtandet från vet Björn Rahm, Även röntgen samt rygg röntgen såg bra ut :) Amore va fin på bilder men tyvärr såg han en liten liten markering på lågt bljprov ena fram, trist sådant, men han trodde inte det var någon fara, utan bara en liten snedtrampning i hagen eller nåt de sista dgrna, så han rekommenderade att hon skulle ta det lugnt i två veckor sedan en ny bes, vilket köparna tyckte lät som en bra idé, så så ser det ut... Corvette kommer stanna kvar hos oss tills Amore har bes igen, sedan ska dom båda bli gotlandsbor:)

Kramar

1 kommentar:

jonas sa...

Kul det går bra! Synd man inte hinner titta :-(
får hoppas på lite filmer här :-)