Pages

onsdag 2 december 2009

Tanja

Har varit (läs är) här ikväll och dricker lite vin med mig, och så har jag gjort hemmagjord pizza... riktigt najs blidde det. Och ja, ni läste rätt, jag vågade mig in i köket idag trots gårdagens accident. Men tänkte jag håller mig till ugnen... hur svårt kan det vara? Fick som svar på facebook att jag borde skaffa mig en kock som kille... ingen dum idé, om det inte hade varit för den sakens skull att jag tyvärr inte har blivit välsignad med några vidare gener vad gäller ämnesomsättning... så en kock hade nog varit som att börja jobba på McDonalds... typ ingen bra idé för mig :)

Idag har jag hunnit med att sola solarie... sant, kände mig sååå seg och blek när dagen började med minusgrader utomhus.

AnnaBella har bes idag... Lannek var ute och gjorde en gårdsbes på henne bara, hon e helt nybes från holland samt så finns där 27 bilder gjorda på henne, allt gick bra och hon borde lämna gården till helgen skulle jag tro.
Hästen som såldes va Gala, Sandra Rittstams uppfödning e Santa Cruz-Argentan f-2005, den som alltså såldes till Italien igår. Till e Svenska där nere, osedd på videon bara (se videon på min youtube sida)
Ojoj...tomt i stallet snart... köpa nytt kanske? Vad borde jag ta hem för ngt då tycker ni?... ålder, stam? vad hade varit kul?... hmmm.

Kramar

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar Animo hästarna =) inte så vanliga, kanske svåra att få fatt på...?

Frida sa...

Nä... dom finns, å visst e dom fina... tyvärr har det varit lite väl mkt temperament i många utav dom jag har tittat på, men visst, nu e det mest ston jag har sett och alla vet väl att vi kvinnor kan vara lite svårare *skratt*. VItaly har ju animo i sig, har monaco i andra led som e animo

Anonym sa...

Jag skulle vilja ha en e Canturo eller med Accordblod! Landadel är ju högintressant!

Anonym sa...

är det svårt att få tag i 2-åringar efter Landadel som även är välstammade på mammans sida?

Frida sa...

Landadel e mer vanligt i tyska aveln... finns såklart i Holland oxå men inte så jag springer på det ofta. Har tyvärr inte sådär jätte bra kontakter i Tyskland, har såklart så det går att kolla runt, men dom i Holland litar jag på till 100% så vill helst hålla mig till dom. Men canturo finns det hästar efter... de e eftertraktade men en sådan hade ju varit kul!

Therese sa...

Har du en mail adress? Har en fråga om mitt sto.

Mvh/Therese