Pages

måndag 20 april 2009

Lummen

samma rubrik som förut... fast nu med små bokstäver och utan utropstecken... lite trött. Hade två roliga veckor där och sista dagen var jag iväg och tittade på hästar med Frida, hittade en tuff Toulon (heartbreaker) valack, 7 år med mkt kapacitet men dock ngt oriden... fast det kan man ta när den var så super försiktig och hoppade en halvmeter över allt:-) markarbetet kan jag nog ordna... kanske?
Uppdatering om resultat:
Zibon HC
v. 1
torsdag: ett nedslag, blev lite tittig på ett hinder så vi tog det i trav och då fick han inte upp frambenen itid.
Lördag: Felfri, 15 språng med två kombinationer, maxad 120 och han var super fin!
Söndag: Ngt trött, jag fastnade i handen på ett ensamt räcke, säkert det minsta på hela banan och cså tog vi det med fram
v.2
Torsdag: Felfri, men trött oi kroppen och hoppade inte super
Lördag: Ett ner, red på stor gräsbana och han blev lite stark, sprang in i handen lite, tror bara han var trött i kroppen
Söndag: Felfri, hoppade fantastiskt, snabbaste tiden av alla, eftersom han var lite trött så lät jag honom springa lite och tvingade inte honom att samla sig, ett bra beslut då han nu han hoppa igenom hela kroppen.

Laila:
v.1
Torsdag: 130, ett nedslag, super stark och på G, stor gräsbana och vanligt bett..
Lördag: 140, tramp i vattnet och rev räcket efter (nr 7) så då utgick jag, efter ett sådant riv kan jag inte riktigt gå in i en oxer räcke kombination på 140-145 höjd...
Söndag: 125, lite lägre till henne idag, rev sista, in i en kombination. trött i kroppen.
v.2
Torsdag: 130, rev både A och B i en kombination, hoppade några språng till sedan la jag en volt och lugnade henne, blir så stressad när hon river.
Fredag: 130, felfri, hoppade bra med självförtroende och ny funnen energi
Lördag: 130, ett riv, ut ur en kombination, blev ngt trött, 15 språng på banan därav 3 stycken kombinationer!!!

Vitaly:
v.1
Torsdag: 130 Ett nedslag, pigg och glad, laddad för att utesäsongen äntligen har börjat!
Lördag: 140 debut på int tävling, jag tyckte det var högt...inte Wille men jag gjorde det, 3 ner pga dålig ridning, dock helt super över vattnet.
Söndag: 140: 3 ner igen, men FAN vad stor den var, gick på stora derby banan, rev ett pga mig, sedan blev han trött mot hinder nr 13 som var en 3kombination, rev a &b!
v.2
Torsdag: 140 på stora derby banan, ett ner, FANTASTISK! och jag red inte så dåligt heller..:-)
Lördag: 140, trött, rev nr 1, nr 2, och nr 5A så då gick jag ut, han kom liksom bara inte upp från marken, helt slut. Han behövde inte hoppa på söndagen.,

Kramar!

Inga kommentarer: