Pages

lördag 23 februari 2013

Ingen dålig förlorare

Detta året när unghäst VM går av stapeln i September nere i Lanaken, Belgien ska jag INTE bli en dålig förlorare. 

2011 försökte jag få lov att rida där nere med Alasca-Molga, den 6 åring i Sverige som vid uttagningstillfället hade flest poäng av ALLA Sveriges 6 åringar, historien behöver jag inte dra hela igen, håller mig kortfattat, Alasca fanns med på första listan kring vilka som skulle representera Sverige, sedan 10 dgr innan avfärd (efter förbundet frågat mig om hästen skall stå på spån lr halm, efter förbundet frågat mig längden på vår lastbil och ifall vi behövde EL och efter att vi ordnat emd ny grundvaccination till hästen samt FEI pass allt enligt reglerna) så alltså 10 dgr innan avfärd informeras jag om att utav ngn anledning har Alasca plockats bort från listan utav Zangersheide och hennes start är itee längre aktuell :(

Jag blev ingen dålig förlorare, jag skrev inget mindre passande kring detta på bloggen, jag ringde ingen och frågade varför och inte heller gick jag runt och pratade om min besvikelse till alla. Jag tänkte att det tjänar inget till och OM jag va offentligt besviken så kanske mina chanser att få åka dit näst kommande år (dvs 2012) skulle försämras.

2012 hade jag enorma framgångar med Starlight Gold, och ansökte om att få komma med. Hela historien hittar ni HÄR
För er som inte orkar läsa så kan jag sammanfatta att uttagningskommiteen inte ens tog med mig och min häst i pratet kring vilka som skulle få åka med då de inte tyckte vi hade presterat tillräckligt, TROTS att vi var rankade 9a bland Sveriges 7 åringar, trea bland de 10 stycken 7 åringar som var aktuella samt 2a bland de 5 st 7 åringar som var aktuell för Wildcard.

Denna gången blev jag en mkt dålig förlorare, jag tyckte mig ha där att göra, iaf önskade jag ett annorlunda svar från uttaggningskommiteen än "vi anser de andra ligga före dig, det är bara att kämpa vidare" Så denna gången gjorde jag lite mer väsen från mig, ABSOLUT inte jobbigt mkt, jag svarade på frågan om ngn ville prata om det, jag skrev om besvikelsen här på min blogg och jag ringde upp de ansvariga kring uttagningen och ifrågasatte. Jag hade ju facit på att sitta tyst inte hjälpte mina chanser till året därpå, så denna gången testade vi det andra sättet.

2013 detta året ska jag inte bli ngn dålig förlorare, men inte heller ska jag bli en "bra" förlorare...för jag ska bli en BRA VINNARE! :)

Jag har MASSA fina unghästar hemma just nu, ngn borde prestera och bli aktuell

Mr Fritzman; Etrusco-Feliciano, han har samma mödernelinje som de fantastiska hingstarna Argus da Carma och Contendro da Carma som båda har representerat oss på Unghäst VM tidigare.

Her Champoluc: Camaro M-Cortez, har en mamma som gått S hoppning, har en helbror som även han var/är framgångsrik internationellt på samma nivå.

Cara Z: Ett Zangersheide sto (ett + kanske) med härstammningen Casall-Cassini II-Quick Star-Quidam de Revel-Grannus, ett praktexemplar på riktigt bra avel lr?

Cantano Z: Caretano-Ahorn-Lauriston-Grannus, även här ett Zangersheide sto?

Mprez: Empire-Argentan, finalist i 4 årschampionatet 2012, sötast i sverige, vem kan inte skicka sveriges sötaste unghäst?

Peace!
Love

Inga kommentarer: