Pages

tisdag 16 september 2008

ny vecka, nya tag

hej hopp,
Robin äker till Lanaken idag, och vi håller tummarna, tyvärr behöver jag köra en tripp ner till sjöbo och lämna hans FEI pass till annika typ nu, det skickades ju hem till oss, trots att hon bett dem att det skulle skickas direkt till henne. Dessa jävla FEI pass!!!

Helgen var toppen, Malaika skötte sig jätte fint, hoppade super och när han sa omdömena om henne var jag säker på att det skulle komma 10-10, men icke, inget negativt sagt om hennes hoppning, men då hon tog saken för mkt i egna händer och inte riktigt ville lyssna på mig fick hon lite minus, samt när hennes mjälksyra slog till fick hon ett nedslag och det blev det oxå minus på, så 8-9, men jag e jätte nöjd!

I Söndags tävlade de andra, linda hoppade 110 med casper och fick 4 fel, men en jätte fin runda och stefan tyckte de kunde ta 120 oxå... men linda gjorde rätt i att väänta till nästa tävöing. Ingen raket comeback i solens hastighet, men väl en att lyfta på hatten för. 110 med en 5 åring så direkt när det var minst ett par år sedan sist.
Vrijminka gick super, och hon har ännu inte haft ner en bom sedan hon kom till sverige!!! Gick 120 130 och nollade båda.
Ulanda, heartbreakern, henne bråkade jag lite med i 120 så det blev ett ner och en volt, men vi var riktiga kompisar i 130 debuten och det blev felfritt och en 4e plats, skoj skoj, hoppade riktigt fint och tror inte 140 är mer än ett par månader borta.
Olle, eller Dream catcher som jag satt på för 3e gången, monika Karlsson från Karlshamn äger honom, han gick bara en 120 men var enkelt nolla.
Wille debuterade 140, men först gick han en 130 med sist ner, en ackumelator, så liksom 90% av startfältet rev vi joker hindret. men en bra insats från prinsens sida. I 140 hade vi ett ner i grunden, men det var verkligen inga höjd problem hos denna gossen eller denna ryttare :-) skönt!!! gick omhoppning oxå och rev sista där, pga urdålig ridning, men men!
Kramar

Inga kommentarer: