Pages

fredag 29 maj 2009

Vilken jävla vecka

... fy tusan. först all denna ångerst inför ett häst byte jag gått med på, och ju mer jag tänker på det så har ajg bytt tillbaka en häst jag inte sett på typ 7-8 månader, och det är ju inte små pengar vi pratar om, inte nån växel summa man har i plånboken precis.
När Ulanda då väl ska komma och Wembley ska åka, ringern transportören att han kommer och hämar klockan 12 dagen efter, jag bara VA? ni sa ikväll så här står hästen redo. "Ja", så han "vi lämnar ena ikväll och hämtar den andra imon"
Och jag som inte har ngn extra boxplats, så då fick malaika och zazou stå ute. när väl Ulanda kom närmare halv 10 på kvällen hoppar hon ut på 3 ben... TYPISKT!
dagen efter såg det värre ut... trodde helt säkert ett tag på att det var en senskada. Distriktarn trodde samma, så på em lastade jag och körde till ATG jägersro, missade texas familjeträff på dagis och allt, sur som pocker, 
Wembley lastade jag såklart inte in, och var det senskada så kunde jag även om ett byte inte blir av inte skicka hem Ulanda, hon kan ju inte åka hela vägen upp på 3 ben

Så där stod jag med för många hästar... eller ja, för få boxar! (hint till pappa-fler boxar, plz)

Hur som så var det falskt alarm, Ulanda hade hovböls, men 5 timmar i bil blev det iaf.
Wembley åkte igår kväll, vivecka (mickis mamma) körde ner och hämtade honom, 8 timmar typ enkel resa, gissa att de verkligen vill ha den lilla grå. Hoppas allt går super med honom!

sedan var Wille lite halt efter hovslagaren... nu är han bra, men där var jag oxå sur.
Igår nitade en häst med mig så jag flög all världens vägh och har stuckat mitt finger rejält, så nu kan jag inte tävla med i helgen, sur igen!
Fröken negativ här... det är jag det!
kramar

Inga kommentarer: