Pages

söndag 26 juli 2009

Tävling i fjälkestad

Stella, eller starlight gold som hon igentligen heter gör här sin tävlingsdebut, och hon gör den riktigt bra, lite spänd och blit trött i slutet men sköter sig och får några fina språng. Den var alltså en 90 cm i fjälkestad. Även Cornelias runda finns from idag upplagd på youtube.
De andra hästarna skötte sig oxå, hade ett onödigt nedslag med både Casper II och Wanadoo i 100, men de var enkla, helt otittiga och gav några fina språng. Felfen kom bara då jag gav de något fel avstånd, och detta berodde troligtvis på att 100 var lite för lågt för dem, de backade ju inte av sig precis, nästa tävling blir det 120, ville bara se så att de var enkla och snälla på banan men det var dom båda två abolut!
Lorden hade oxå ett ner i 100, men jag har inte tävlat honom sedan innan sommarbetet och jag har inte själv hoppat honom den sista månaden, men en okomplicerad häst, utan tvivel.
Hade faktiskt bara med mig snälla unghästar och det kändes riktigt bra, brukar ha så många galningar med mig.
Kramar.

Inga kommentarer: