Pages

torsdag 19 november 2009

Frågetecken

Nytt försök att komma igång och hålla er uppdaterade över händelserna på Tallbackagård och mina tankar kring dem.
Hästtandlakaren var hos oss igår, han gjorde vid Wanadoo G (sto-03 e.Heartbreaker) och Vitaly (val-02 e.Hors La Loi II), vi hoppades på en mindre katasrof i Wanadoos mun eftersom hon va ngt stark på tränsbett och går helt super med hackamore, men icke, relativt fin imunnen, inte tipp topp men inga problem som skulle kunna förklara att hon blev så lugn och harmonisk utan bett. Förklaringen kan självklart ligga i att hon e 6, haft två föl och med tanke på hennes utbildningsstadie(felfri 120) så han hennes inridning gått i 190 km/h vilket kan ha skrämt henne ngt? Den som lever får se.
På Vitaly därimot hittade vi en hel del supervassa ställen som orsakat sår samt hakar.. så inte undra på det höga huvudet mot hindren nu i slutet utav äsongen... och jag som var så frustrerad på honom efter k-hamn... stackarn, inte lustigt han sänkte ryggen och inte ville galoppera när jag svängde. Dålig människa jag känner mig som nu.. :(

Wembley e back in buisness i stallet, kom nu på kvällen... jaja, sånt e livet. Planen e dock han ska till Royne igen redan i helgen. Får se hur de går med den planen...

Ny 4 åring dök upp idag... e gentleman-argentinus (gentleman e jasper-Lucky boy blod) socker söt, riktigt riktigt socker söt alltså. ca 162 men överbyggd! så blir väl 165 skulle ja gissa...

Vi var nere och hämtade lite nya roliga hästar i Holland, tre 2.5 åringar, med blodslinjer som bla calvaro, caretan, carthago, clinton II, contefino osv... från uppfödare Paul Schokemöller :) najsa. Även ett 5 årigt sto e. Baloubet de Rouet-Sandro. Ska filma henne lite imon, länkar den till er då så ni får se.
Även en 4 åring kom med en quidam de revel- ramiro pappa och carthago som morfar. najs najs. Riktigt trevlig prick, men redan såld liksom 2 st utav 2.5 åringarna.

Massa imon, visa Baloubet stoet, zazou å kanske en till för kund. sedan kommer capone som ska hoppas lite, och han ska visas för kund på söndag... när jag nyss kom på att jag har träning i johanneshus oxå... shit shit, dubbelbokad :( FAN FRIDA skaffa en kalender!

Inga kommentarer: