Pages

måndag 23 november 2009

Kört bil

Ungefär HELA dagen. Började i morse vid halv 8, upp med quintero laarse heide ("kalle", val f-05 eQuintessence z-carthago z) i trailern, iväg till h-borg och bes honom inkl röntgen, allt helt ua, så han blev stolt ny häst hemma hos familjen wallentin i trelleborg. Vidare till familjen Sjögren i Bjärnum utanför Hässleholm, in med Maya i trailern och Lina på passagerar platsen, ner till Kiwik/Ystad området och visa henne för kund, till baka till bjärnum igen med dom två, typ slängde ut dom i farten *skratt* och så hem... va hemma lite över 7 nu på kvällen. Så 12 timmar iväg... sliter på en. Och i slutet dog min telefon... laddade den snabbt nu när jag kom hem, tänkte jag har säkert massa nya roliga sms... men icke...lite besviken ;-) men jag överlever!

Såg fram imot lite soff mys med Texas när jag kom hem... blev tyvärr inte så :( han hade somnat i Sölve, så åkte hem själv. Trist å tomt att vara själv hemma... inte van vid det.

Glömde pappas bankkort i h-borg... illa, förvirrade lilla jag. Så nu får jag säkert ligga och köra dit imon igen... det orkar jag bara inte!!!!

Imon har jag kund på nya söta gentleman flickan, samt på Wembley! Sälj av lite innan jul *haha* fel, fel, fel, kommer ny från Holland så tomt blir det inte i stallet iaf, ingen risk. Sedan kommer Lis två hästar den 12e dec, och förhoppningsvis åker Cornelia oxå i den vevan... Och kanske Sandra skulle sätta hit gala över vintern så hon får lättare att rida henne iom vårt ridhus.

HUNDBAJS! Sprang ut till bilen nu i mörkret i Sölve efter jag kopplat från trailern och konstaterat att Texas redan sov gott... blrjar köra, så bara "vad e det som luktar?" jo, lilla jag har trampat i hundbajs... mindre kul, men vad annat kan man förvänta sig när mamma och pappa har ett halvt zoo därhemma med hundar i varje hörn. (okey, tre stycken, men sedan e saga där dagligen och dexter va där häromdagen...)

Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte Wembley skadad? eller var det inte därför Mikaela lämnade tillbaka honom?

Frida sa...

Jopp, Wembley ska ha ont högt upp på höger bogparti ngnstans... så han visas ju bara i boxen, och säljs för små pengar till ngn som vill chansa och försöka få honom frisk. Han är ju en helt underbar häst, och är inte halt på volten när jag longerade honom igår, så om inget annat kanske ngn vill ha honom som promenad häst? Stackarn vill inte bli stående här och göra ingenting om dagarna, han behöver ngn som pussar lite på honom!