Pages

fredag 27 november 2009

Klar

Skulle tro att jag jobbat så länge bara för att det e fredag... och jag har absolut ignet inplanerat... trist men sant. Känns lite som om jag gärna hade gått ut å tagit nån öl lr ngt med nån ikväll, bara lite lugnt oc snackat lite skit liksom. Vi får se om det dyker upp nåt skoj.

Men som sagt, äntligen klar i stallet nu när klockan snart e fem. Har hoppat Ulanda lite små hinder, hon hoppade helt helt super, lugnt runt, bakkärra kom och ryggen sköt mig ur sadlen, positiv å glad var hon, hoppade max en meter, men hon lämnade säkert en halvmeter luft. Dock kan nämnas att jag hoppade henne på graman... mest för att hon inte hoppat så länge och kände att jga hellre ville stanna på låg nivå och ta det lugnt och fint så vi inte blev ovänner. men som sagt allt super!
Wembley har markarbetsjobbat lite idag, lugnt å fint i ridhuset, bara en 15-20 minuter. Jag såg ingen hälta idag på linan, därför red jag lite. han stod och tittade så på mig iboxen å ville röra lite på sig. Och han jobbade på bra, känns frisk:) Men visst, där e ju säkert ngt, men ska det komma fram till 100% e det nog bäst han hålls igång.
Anna Bella (haha, kallar gentleman-argentinus stoet för det) fick gå en liten runda i skogen, eftersom hon e såld till en junior tjej så kändes det bäst om jag hade haft provat henne i skogen så jag visste hon va snäll där, å det va hon. Lite pigg och taktade en hel del, men flickan vill ha en pigg häst så det var ju bara bra. Ingen tickande bomb alltså (dvs kändes inte som om hon ville bocka lr sticka med mig, inte rädd för ngt heller )
Vitaly hoppade lite lägre med graman han oxå, min pojke:)
Indoctron gick markarbete, och va själv i ridhuset men kände att jag ville testa hoppa honom lite... tog ett språng, men han hoppade så gigantiskt att jag inte ville mer... haha *fegis*... nä, så illa e det inte, tyckte bara att det var onödigt å hoppa honom första gången hemme helt själv i ridhuset när han hoppade så stort. Ska ta lite språng med honom imon, och försöka komma ihåg att filma, så ni får se vad jag menar (sen ser det kanske helt värdelöst ut... men känslan e hur som HELT fantastiskt!)
Carin har oxå rört på sig idag, lite i skogen, men hon får nog vila i helgen, hovslagaren kommer i början utav veckan å hon har tappat skor, och idag ömmade hon lite... så jag låter nog henne pausa, lr kanske gå i ridhuset...den som lever får se!
kramar

Inga kommentarer: