Pages

torsdag 30 september 2010

djur?


OBS...djuren på fotot har inget med texten att göra... INTE mina!
Hade någon frågat mig igår om jag hade husdjur hade svaret blivit ett självklart
"NEJ, har inga och planerar inte att skaffa några heller"
men idag är det en annan historia, som det kan bli. Lyckligtvis är det inga svårskötta (men lilla jag kan nog lyckas ta livet utav dessa oxå... vänta å se) de e bara två fina små fiskar som Texas Tinglöf fick i present igår på sin i livet enda treårsdag!
Oscar och Nemo, två grabbar som lever livet i en skål brevid min TV. Ikväll har jag förgyllt deras tillvaro med lite skönsång från IDOL och de verkade nöjda. Serverade även lite kvällsmat efter det... klaga kan dom då inte, här tar vi hand om våra nära och kära i detta huset!

På häst fronten har det varit lugnt, nu anmält mina två små flickor till Breeders, (Går ut den 4e okt, så va dax) och så har vi hämtat hem från betet, Ella (Sabellas 2... snart 3 åriga dotter med Careful) samt Estée Lauder (sto f-07 e.ClintonII-Zandor) Och redan idag fick lilla Ester veta att hon levde, upp på ryggen och red några varv i ridhuset, flickan va helt slut. För er som inte följde min blogg i våras vet inte vem denna STORA flicka e (typ 175 cm redan...) men här är en video från när hon löshoppar. Detta är en flicka jag tror mkt på, hon har ngt för långa bakben vilket gör att hon ser lite konstig ut... men känslan när man sitter på är enormt välbalanserat, och med både en far och mor som går svår hoppning samt med den löshoppning hon har visat än så länge har jag stort förtroende att hon ska bli en ny stjärna :) Från stuteri Lewitz i Tyskland.

På "fest" fronten för Frida Tinglöf... ja... vad har vi där då? Jo, denna lilla prinsessa begav sig ut på äventyr i Lördags, förfest på Eriksberg hon mkt trevliga folk (som jag tyvärr inte känner... men vänner till vänner och dom vännerna fick ta med sig hem andra vänner till sina vänner på fest, och där kom jag in i bilden, som en vän till vännernas vänner som redan va bjudna på festen... och som då fick ta med mig...alltså?)...jo, som sagt, 3vlig förfest, in i bilen för att åka mot Karlshamn och utgång, denna prinsessa blir "åksjuk" och bilen behöver stanna otaliga ggr in till Karlshamn... äh, denna flicka betalar och går in på hotellet, händer in min jacka, dricker ett glas vatten som en underbart vänlig själ ordnade till mig... in på toa, ringer pappa, hämtar min jacka... går ut och väntar på Pappa... hem å sover...hmmm... nåja, fruktansvärt orutinerat... men bättre lycka nästa gång, lr?

Puss å kram!

Inga kommentarer: