Pages

lördag 20 februari 2010

Suck



Helgen är här, snart tom över... med sig hade den en miljon miljarders trillioner snöflingor... per kvadratmeter.... när jag kom hem igår var jag säker på att mitt tak hade brakat in... så säker på det hela att jag ensam lyckades flytta den super tunga garderoben som står ivägen för trappan till övervåningen... detta helt utan problem, kastade mig handlöst upp på ovanvåningen... såg dock inget lustigt... öppnade fönstret, klättrade praktiskt taget ut så jag fick en korrekt syn utav taket och takplattorna på den plats jag misstänkte att naturens krafter hade kostat mig massa pengar och huvudvärk... men icke :) jävla snö, vilken synvilla det kan åstakomma och herregud så rädd jag blev, notis till mig själv; ring och kolla first thing on monday så jag har en heltäckande hemförsäkring! Falskt alarm alltså, allt tipp topp!
Min Lördag började med lite grann-snack... T lekte av sig nån timma med grannbarnen i snön och vi tittade på... en snöboll eller två fick jag kastad på mig, men det bjuder jag på:) Detta har verkligen varit en hel dag med Texas, hur trevligt som helst, har faktiskt tom varit på bio idag med honom, första gången grabben var på bio och det gick som en dans, han stannade och såg hela filmen, prinsessan och grodan, inte min favorit disney film kanske, var lite för mkt törnrosa, askungen saga stil... e mer en ice age, shrek, björnbröder type of person... men, man fick ju ta den tecknade som gick och vi överlevde.
Hade planerat en lugn kväll, ngt glas rosé när grabben somnat och titta på melodifestivalen... inget alltför avancerat eller underhållande precis, blidde dock inte så mkt melodifestival tittande för mig, fastnade i telefonen med en trevlig prick, och det tackar vi för.

Dagens Tips
Stå inte för nära ridhustaket i snötider... ännu mindre, parkera inte bilen precis nedanför... detta fick stackas Oscar, som e å snickrar lite i ridhuset erfara då hans jobbe bil blev täckt utav snö när ridhustaket helt utan förvarning bestämde sig för att bli av med all snö och ner kom över 20 ton blötsnö... firmavanen var mlt.. jag repeterar...mkt när att tippa totalt...

Kramar

Inga kommentarer: