Pages

torsdag 6 januari 2011

Idag åker GaGa



Igår var det full kalabalik i stallet...eller ja, iaf i mitt huvud...blev lite för mkt med att det var röd dag idag när GaGa skulle åka, och därmed var jag TVUNGEN att få ut diskt. veterinärerna under gårdagen för att göra hälsointyget (måste göras tidigast 48 timmar innan de åker) och dist VETERINÄRERNA svarade inte mig...!!! Panik....ringde, faxade, mejlade, ringde igen och sedan vidare ner till Schweiz för att berätta att kanske inte hästen skulle komma iväg... sedan till transportfirman i Holland för att informera dem om att jag inte hade fått tag på vet... då behövde dom veta omedelbart om ajg skulle kunna lyckas eller itne eftersom Lady GaGa var den enda hästen i detta området sdom skulle plocka upp... annares var behövde dom glra om hela sin route... PANIK lite till... fick tag på veterinärerna till slut coh dom kom direkt. MEN på vägen hit ringde en annan transportfirma och berättade att dom skulle dyka upp fredag morgon (till Vitaly) så jag behövde fixa hälsopapper till honom oxå under torsdagen eller fredagen... Tillbaka igen till det faktumet att idag är en röd dag i sverige... vilket resulterar i att idag blir omöjligt med veterinär... och fredag morgon vet vi ju alla att det blir svårt för dist. veterinärerna att lova dom kan komma. Så ringde den Svenska kontakten som hjälpt mig sälja Vitaly till USA, och hon sa att papprena måste göras på fredag, inte under gårdagen då (tänkte eftersom vet endå var på väg skulle jag kanske kunna göra båda pollarna samtidigt...)
Ringde endå ner till tull ansvarige i Amsterdam (därifrån flyger Vitaly) och enligt honom var det helt okey att göra även Prins Williams papper som igår så det gjorde jag!!!!
SUCK
nu till en annan stress faktor, GaGa reser alltså i eftermiddag coh allt är i ordning, pengarna på kontot osv... VItaly reser imon fm... inget är i ordning... jo, hans papper är, men jag känner inte mig mentalt redo för ett avsked utav honom ännu... samt den lilla detaljen att pengarna INTE är på kontot ännu... och igen, iom att det är röd dag idag lär dom ju inte dyka upp detta dygnet.... Relativt viktig detalj... då pengarna är ENDA anledningen till att jag ska säga hejdå till denna underbara individ!

Dessa små pollar...dessa små pollar

Waverveen
är INTE såld.-... han ska nu vara kvar ett tag iom att Vitaly är såld, tror jag kan hoppa lite svår klass med honom nästa år istället... självklart är han till salu, men med höjt pris ;) Han var praktiskt taget såld, en fmailj var här två ggr och provade honom och han trivdes helt otroligt bra med tjejen och dom verkade älska honom, jag gick tom ner till en relativt låg peng eftersom dom hade en ngt mindre budget... bara för jag verkligen kände att hos denna familjen skulle hans bästa hoppning komma fram och han skulle trivas till 110%... men tyvärr... en liten detalj som framkom i slutet gjorde att det inte blev ngn affär... (rätt viktig detalj som att dom var tvungna att sälja den hästen dom redan hade innan de kunde köpa ny... )

Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är prins William och vitaly olika hästar? Ska båda åka till USA?

Anonym sa...

Oj jag hade nog inte vågat skicka iväg en häst innan de betalt, framför allt inte min prins...

Anonym sa...

Hej, vad har hänt med ulanda? Hon va väl oxå till salu, eller?