Pages

måndag 11 januari 2010

Helsingborgs Djursjukhus


Hatar kasta skit så här på offentlig plats...men what the fuck... som ni vet lämnade jag Carin i Helsingborg i Lördags... å hon skulle opereras under natten till söndagen... de frågade om jag ville få uppdatering direkt efter operationen lr om de skulle vänta å slå en pling på morgonen under söndagen istället... Vi bestämde att det var bäst om direkt kontakten hölls med Carins ägare Annika och att hon sedan uppdaterade mig istället, och så sa vi att de inte behöve ringa mitt i natten om operationen gick väl, skulle ngt inträffa lr Cain inte skulle vakna från narkosen så självklart, ring när som liksom!...så, hela Söndagen gick och Annika rinde inte mig... började bli ngt orolig, så fram imot kvällen slog jag henne en signal,
DÅ HADE INTE HELSINGBORG HÖRT AV SIG ÄNNU!
Så jag ringde deras akut telefon såklart direkt för att kolla vad problemet var...
"va, har ingen ringt er?"
"Nä" svarade jag
"oj, då måste det ha blivit ett komunikations fel här"
de menar hon väl inte, på helsingborgs djursjukhus....inte första gången vi är med om detta, och hört andra som haft samma problem, nu hade allt gått bra och Carin mår toppen, så ingen skada skedd här liksom, men detta är ju sådant som ska gå på rutin.
Sist vi hade problem med Helsingborg var för massa år sedan, när en häst gick omkull på en tävling, kunde inte stå på benet, de kollade honom, men sa att han måste stå i boxvila i sex veckor och sedan komma tillbaka när svullnaden hade gått ner och dom kunde se riktigt, dock utan smärtstillande för att förhindra att han la sig ner om det var så att knät inte var redo för detta ännu... då skulle han kunna påfresta det för mkt, den biten kan jag förstå absolut, men när vi efter 4 veckors boxvila fortfarande knappt kunde få honom att gå de få meterna fram till krubban för att äta, än mindre ta ut honom i stallgången för att pyssla om honom lite ringde vi dom och sa att så här kan han itne ha det i två veckor till, omöjligt, vi lider med honom för mkt för att se detta. DÅ visade det sig att va han inte bättre efter en vecka (dvs 3 veckor innan vi ringde) skulle han ha kommit tillbaka direkt med hjälp utav smärtlindring från distriktsveterinärerna... jaha, ingen som sa det till oss :S Så det hela slutade med att vi gav honom smärtstillande, körde honom till h-borg den dagen och han togs bort några timmar senare eftersom det visade sig att hela knät va bara bensplitter... Stackars stackars Larenzo... men nu betar han på grönare ängar :´(
Idag har MASSA hästar gått, Jennie har börjat sin praktik hos oss, å Texas började sitt nya dagis idag, en aktiv givande dag. Cornelia, Casper I, Casper II, Danne, Zidoctro å Vitaly har blivit ridna, å Bella blå har blivit longerad. Imon tror jag Li kommer å hämtar sina pollar, då blir dom nog glada... back home liksom.
Dagens Tips
EN överenergisk häst, på nästan 180, som inte gått på länge, i kyligt väder och som rids samtidigt som en om möjligt lika galen häst longeras behöver man INTE, jag repeterar, INTE ha hjulsporrar på...
Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.blt.se/nyheter/solvesborg/den-foretagsamma-familjen(1718634).gm
snyggingar hehe
kram T

Anonym sa...

har haft samma bekymmer med helsingborg.. så tråkigt att de inte sköter det bättre

Anonym sa...

Alltså... om din häst inte blir märkbart bättre efter en vecka så ringer du väl själv veterinären??? Ska de behöva säga till dig att "ring om din häst inte blir bättre", det kan man väl räkna ut med lilltån? Vissa kanske inte borde ha hästar...