Pages

onsdag 20 januari 2010

Kalas!



















Idag har det varit kalas nu på kvällen hos mormor å morfar... min mormor å morfar alltså...:) Morfar fyllder 71...imon tror jag...hmmm...lr va det verkligen idag? *förvirrad*

I stallet har det blivit rida av, bla så har Carin hoppat lite, hon ska visas för amerikanska kunder imon, å har inte hoppat på länge... så tänkte hon skulle få hoppa av sig lite...ojojoj...pigg va det här ja! super pigg...hmmm...och så ville jag såklart inte hoppa för mkt, eftersom ridhuset e lite hårt å hon som sagt ska hoppa imon mä... håll tummarna att hon har coolat ner lite till imon... tror jag ska visa Zidoctro oxa, inte bestämt mig ännu om jag vill sälja honom redan, känner mig liksom inte klar med den hästen ännu... svårt å beskriva varför, men tycker om honom och skulle vilja ha kvar honom lite till, men när allt kommer omkring e vi ju ett försäljningsstall å då borde jag kanske visa... ja, vi får se vad jag bestämmer mig för å göra.
Som ni kanske förstår så va Jörgen Larsson träningen inställd idag, det har varit snöstorm så han vägade inte riktigt köra från Helsingborg, helt förståligt, vi flyttade fram det hela bara, tar det när det blir lite varmare :)
Vidare har Vitaly, Casper I å Casper II (ja, han e såld, men ska bes imon eller på fredag, så känner att han kan gå lite lugnt ändå, ingen höjdare att gå å få överskottsenergi nu i all snön... resulterar bara i massa spring i hagen å då kan olyckorna vara framme...)

Cornelia har blivit longerad å jag har ridit Bella... suck... hon e lite jobbig ibland den flickan :(

Även longerat Clintana Eastwood (JA; HON SKA HETA SÅ; SÅ DET SÅ LINDA!) min 3 åring efter CLinton II, super super mentalitet och rörde sig så snyggt, funderar skarpt på att trimma henne till 3års...kanske? hade varit kul, faktiskt aldrig visat på treårstestet innan, å nån gång ska ju vara första?
Lite bilder, kalas bilder, bla på mormor å morfars nyfrisserade vovve Burre, å så på Maja, Jennie å Bengts lilla flicka, hon e 8 månader nu:) Å på Texas T såklart...tårta...de e the shit! Även på mig å min lilla Mamma, på Texas å morbror (min tvillingbror) Filip å så ett från Texas på TÅGET! Japp, han har velat åka tåg ett par veckor nu, och har inte fått göra det ngn gång, så idag åkte vi tåg in till Bromölla (7 minuter...) och sedan en frisk promenad upp till Mormor å Morfar på Ivögatan... de va najs, å han hade skoj! Inget tåg hem dock, då åkte vi med Mormor Mamma...(hmm...lät konstigt, men Mormor Mamma e alltså min Mamma...svårt å hålla isär alla mormor i familjen...:) )

Dagens tips:

Börja inte banta samma vecka som fröken röd kommer på besök... nej, kommer ALDRIG gå!

Kramar

Inga kommentarer: