Pages

onsdag 13 januari 2010

Klara i tid:)










Japp, helt sant, idag va vi klara redan lite över två i stallet, så hann faktiskt hem å duscha å sminka lite innan ja hämtade T på dagis... haha, förvånade dagisfröknar när jag inte kom å stank stall...
Linda klippte Casper idag, så jag slängde in en bild på honom från igår, med ett oklippt ansikte :) samt en där hon e in action med klippningen av honom (bild bevis liksom), imon kommer en bild med tada...en färdig klippt Casper! Imon kommer även en "före" å "efter" bild utav Casper II för då e det hans tur!
Jennie red Danne idag, de fungerade super ihop, så det kommer hon få göra fler ggr! Va bara tvungen å foto...guuud va stor han ser ut ibland :)
Zidoctro longerades bara lite inspänd idag, det mådde han nog bra av, å ta det lite lugnt, Cornelia, Casper II å Vitaly blidde ridna idag...å så kom älskade Carin tillbaka! Ska ta ett foto av henne mä imon, så ni får se riktigt hur det ser ut där dom har opererat... inte frågat Annika vad hela kalaset gick på än... ska se om hon vill säga imon, mest bara intressant, självklart går det på försäkringen, men man måste väl ändå betala 10 procent lr nåt?

Varit hos Mormor Laila å Morfar Roland å fikat efter ja hämtade T på dagis, sedan har vi plockat lite här hemma å tittat på TV... jag har även lagat mat...yes, sant, kyckling, ris å currysås...gud va bra ja e!
Fick mess från AnnaBella, hon hade med sin nya ryttare Ronja varit på första Anders Wemblerth träningen...å skött sig super, skoj skoj, så de va nöjda, å då e jag nöjd!

Haft lite fotbad å målat lite tånaglar så här nu efter T somnade... hmmm...fötter e äckliga, punkt.

Dagens Tips
Om filmen upplevs dålig redan de första 15 minutrarna...SLUTA TITTA, den kommer inte bli bättre, och när den e slut inser du att du just förlorat typ 90 minuter utav ditt liv du aldrig kommer få tillbaka där du kunde gjort så mkt annat... American Pie...vad, nr 10? gick på 6an ikväll...nej, jag repeterar...NEJ
Kram

5 kommentarer:

Leonita sa...

Hejsan, tränar Anders folk osåå?vart kan man få tag på honom?kram
hans syrra?! har mit sto´s avkomma och det är maputo efter santa qruz VDL :) skulle vara kul att få tag på dem igen kram mvh leoita

Frida sa...

Japp, han har rätt många träningar runt om, bla i Snapphanarna å sedan hemma hos sig, en bra tränare jag kan rekommendera starkt, har ofta mkt bra övningar för både häst och ryttare!

Anonym sa...

jag har en fråga...funderar på att göra samma operation som din syster men vad händer när man går ner så mycket i vikt, det måste ju bli överflöd av skinn och fett, hur har hon gjort. Man kan ju operera bort det men det är inget som lockar mig,är lite rädd för det.

Frida sa...

Hej Anonym... :) Behöver du operationen så SJÄLVKLAR! Tveka inte... å bry dig inte om det du e orolig för där, ingen fara alls, men bäst e nog å prata med henne om detta, hon hjälper säkert gladerligen till med att bolla både hennes å dina tankar lite, mejla lr ring henne, fraggel_8401@hotmail.com
kram

caroline sa...

jag får tacka för en intressant blogg! :)

ta gärna en titt på min blogg där jag rehabeliterar "problemhästar". allt dokumenteras i bild, film och text. En blogg där man får se verkligeheten av ryttarnas verkan på hästen, tyvärr är den inte alltid så bra som man vill att den ska vara och det är då vissa av hästarna hamnar hos mig för rehabelitering!