Pages

torsdag 1 april 2010

1a April



Torsdag... 1a April... halv jobbe dag för de flesta...dock inte för medlemmar i familjen Tinglöfs gediget hårt arbetande och högst presterande anställningsstabb! Vi jobbar på påsk, på julen, på midsommarafton, i regn, i storm och i snöyran! Mer eller mindre iaf... kanske inte är de aktivaste arbetarna man kan ha på midsommardagen...1a januari....annandagjul eller nåt annat datum där dagen innan innehåller obligatoriska aktiviteter kretsande kring alkoholintag på högre nivå.

... dock idag är det första april, vilket skrämmer mig lite. Tackar högt och tydligt att jag jobbar i ett litet familjeföretag. Tänk att skulle gå till jobbet denna dag och ha 1000 andra arbetskamrater att oroa mig för, man vet ju aldrig vilken som försöker jävlas en dag som denna! Då hade det där magsåret varit på besök även hos mig inom det närmaste.
Jag ska iaf hålla ögonen öppna och vara vaken.... tro inte ni kan lura mig...jag hör, ser och vet allt!

Idag funderas det starkt på att planera ut en liten tripp till Holland i början utav nästa vecka, bara så, gasa dit å gasa hem, förhoppningsvis hinna tittat och köpa några hästar... planen ser ut som så, jag har två kunder med mig som oxå söker häst, och själv vill jag titta på nån 4 åring och fem åring... måste bara hinna ner till Österlen och titta på Cagliostron innan juh...
Nere i Holland vet jag vi ska titta på nån Tangelo, ett par Indoctro, nån Riverman, nån Gem of India och nån Numero Uno, och så mkt mkt mer såklart. Kameran ska med så ni får se vad jag såg sen:)

Ny dag nya tag, lycka till med er Torsdag, och tro inte allt ni läser i dagens tidningar!

Over and out!

Inga kommentarer: