Pages

lördag 3 april 2010

Körkortsteori


okey... jag vet allt om tjänstevikter, totalvikter och maximilaster nu... för att inte tala om bruttovikter... helt okey... kan ju vara bra information att ha i huvudet, liksom att veta när min bil ska besiktigas beroende på sista nr på reg skylten...(satan..har jag missat det?)
Men helt allvarligt...? hur viktigt är det att jag vet hur många viltolycker vi har i Sverige vart år... eller hur många i trafiken vid 60 års ålder har nedsatt syn (...80%)...hela testet verkar bara krylla utav statistik frågor, kanske inte helt orelevanta frågor, men mkt, mkt, mkt ointressanta och vissa med löjliga svar. Adjektiv som måttligt eller mycket är väl relativa och i betraktarens ögon? eller? det borde man inte kunna ha som svar på ett körkortstest? men det kan man visst!

"Hur har föroreningarna i luften i tätbebyggda områden förändrats sedan 1960 talet?"
A. De har ökat måttligt
B. De har ökat mycket
C De har minskat måttligt
D. De har minskat mycket
F. Ingen större förändring


...HALLÅ?... what? för det första så hade jag bara fått argumentera hade ju lätt A varit mkt närbesläktat med F, liksom F är med C? och vem bestämmer var gränsen mellan måttligt och mycket går? Suck... plz help me.

Surprice... ska skriva upp till BE körkortet när jag kommer hem från Holland...kul...jätte, verkligen, super, längtar...

...bye

over and out!

Inga kommentarer: