Pages

måndag 12 april 2010

God Morgon :)

Underbardag, solen skiner och detta komer bli en arbetssam dag i stallet. Hingsten kom igår (sant... har ju bara väntat på den i ett par månader= och jag tycker han ser jätte fin ut! iaf i mina ögon... de flesta andra skulle säga att han ser nog lite liten ut för han är säkert inte mer än 160 cm just nu... MEN... han kommer växa lite till fö att bakdelen e en bra bit högre upp. Så, idag ska det jobbas honom lite, hoppas han rör sig snyggt oxå. DÅ kommer det bli en rolig häst. Får se hur jag ska skriva ett kontrakt?... tycker ni? han ska alltså inte säljas... utan detta ska vara ett långvarigt sammarbete, han är bara 4 år och endast sutten på OCH hingst så det är ju lite jobb där nu innan man kan börja komma ut och få ha kul och jag har INTE varit dyr på min månadskostnad. åån tusenlapp mindre än vanligt eftersom de ska vara ngt långsiktigt detta.

Någa tips? eller punkter jag borde tänka på/komma ihåg?

Nu-lite kaffe, sedan dagis med terriristen, sedan stallet och lite jobb.
by the way, quidams rubinen gick iNTE igenom bes, och de andra två ska bes idag, håll tummarna!
love

Inga kommentarer: