Pages

tisdag 30 mars 2010

GM?


Slår upp ögonen och tänker att idag ska det jäkla ridas! Idag ska vara dagen då jag hittar tillbaka till sadeln och rider ordentligt igen... absolut. Lada GaGa ska visas för kunder, Pompadoo ska få hoppa lite, känner på mig att hon nu är super duper snäll, detta är dagen då även hon ska acceptera sitt öde och omfamna faktumet att en avkomma till Baloubet Du Rouet är född till hopphäst, inte nån sällskapsdam till förvirrade treåringar i hage hela dagarna, även om jag absolut förstår hennes synsätt då barnvakt borde vara ett utav de absolut högst betalda och främst ansedda yrken i dagens samhälle. Inte bara formar de framtidens ledare, de försöker även hålla en hel del blivande kriminella i schack. HATTEN AV TILL DAGISFRÖKNAR!

Vitaly ska glassa i ett dressyr pass ca 45 minuter, böja lite på nacken och kanske tom byta galopp några ggr..;)

Clintana (aka Ester) fick ju galoppera lite sist... så kanske t.o.m ska ta och avancera detta ytterligare, vad sägs om att testa på lite höger galopp under dagen..eller? go CRAZY liksom...

Calivara...din...din....din....ditt FUX STO! Idag ska jag rida dig, punkt!.

Camiell...camiell... idag skickar jag det tunga artilleriet ditt håll.. klartecken har kommit från din ägare (även kallade dom som betalar) att det är okey, jag får anmäla dig till Dalby. Nu börjar alltså den riktigt träningen inför detta, vi ska trimma och planera, vi ska analysera, undersöka, utreda, utvärdera, evaluera, utforska och examinera detta i minsta detalj... allt för att vinsten i femårsklasserna clear round ska bli VÅR! Så här ser det högst avancerade träningsupplägget ut;
dag 1. rida länge och trött
dag 2. rida länge och trött
dag 3. rida länge och trött
dag 4. rida länge jag trött
dag 5. vila
dag 6. rida länge och trött (trolig longering innan ridpass pga ev överskottsenergi)
dag 7. rida länge och trött
dag 8. rida länge och trött.... börjar ni se nåt mönster?

-allt detta tänkte jag när jag slog upp ögonen i morse, rullade ur sängen, kröp till medicinskåpet och tog lite smärtlindrande tabletter, betydligt högre och mer än den rekommenderade dosen, skulle precis åla mig upp till vasken för att ta lite vatten när jag upptäckte att det fanns ingen tid...! Fick svälja pillren utan flytande vätska...morgonens brottningsmatch med en sockerhög, påskfirande, blivande kriminell/Nästa president/Kung/politiker/terrorist/looser/företagare/fotbollsproffs/Tiger Woods...OCH blöjbärande dagispojk was about to begin...

to be continued...

Inga kommentarer: