Pages

måndag 29 mars 2010

Bilen väntar imon:)


Japp, sant, en liten tripp med Maya till Jonas Tornell imon igen, dock denna gången med mindre sällskap, tar bilen och trailern imon å kör själv, bättre de andra drängarna stannar hemma så där blir ngt gjort ;) väl i Ängelholm väntar trevligt sällskap... dock är det bilresan som är sååå trist.
Idag har jag tuggat lite värktabletter för nacksmärtan och satt mig på häst, wow, äntligen liksom. Red Lady GaGa eftersom jag har kund på henne både på onsdag och tordag, skickade med en bild på fina Balougraph, hennes brorsa:) Tror dock att jag går i tankarna att denna lilla flicka ska behållas ett år eller så om hon inte säljs nu... hon e sååå snäll å sååå rolig att jobba med.

Vidare har jag även ridit Esteé Lauder...hmm... sägen ni nu, vem e det? Clintana... hon fick heta så istället, fint va? fast i bloggen kommer hon säkert vara Clintana ett tag till, kan inte hålla reda på dom alla annars :) HOn galopperade faktiskt lite under sadel idag för första gången... urrskön galopp. Även hängt på Calivara lite, kommer inte upp på henne...dels nu för min lilla kropp och sedan är hon mkt skeptisk, gissa det får ta sin lilla tid.

Pratat med Eamon Hickey idag ang Pompadoo oxå, hon ska troligtvis upp till honom i mitten utav maj, men fick lite instruktioner att följa för att försöka själv... longera mkt på varierande storlek utav volt, och när du har henne på en liten liten volt inna hos mig ska jag försöka rör henne, själv eller med spöet lätt så hon vänjer sig vid beröring under rörelse. Sedan skulle hon longeras OCH hoppa studs mkt, samtidigt, hoppa på linan alltså, hela tiden med sadel och vänja sig vid att det hoppade och lät från stigbyglarna. Riktigt så bakskygg är hon absolut inte så detta kommer vara någre större svårigheter, men kan ju absolut inte skada! SÅ hon gjorde det förstnämnda idag tillsammans med mig.

Även Camiell har jobbat idag... arbetsnarkoman den mä! :) Linda red Karolinas skm idag, gick fin fint, va inga problem å komma upp på henne alls idag. najs

Dagens Tips;
"Wow, hurra, jag har en stor gräsmatta"....NEJ inte kul, fatta vilken tid det tar att kratta löv? dom tar aldrig slut, och när du som bäst ska ta upp en massa och slänga dom i en svart sopsäck, vilken kommer på besök? Jo, Mr Vindpust... nä, fy fan, Lägenhet, thats the way to go!


Over and out! LOVE

Inga kommentarer: