Pages

onsdag 24 mars 2010

Hel dag


En lååång bilresa igår med gott resultat... var hos Jonas Tornell i Ängelholm och kollade upp två hästar. Värt att tillägga är dock att trots den långa dagen (lämnade hemma klockan 10.30... hemma igen runt 20.00) så var ju sällskapet inget att klaga på under dagen. 3vligt! :) Vitaly var kärnfrisk... förutom en liten lätt svullnad runt ena ögat (som för övrigt nästan gjorde det omöjligt för min lilla hjälte att se ngt, men det var bara ett litet sår han ådrog sig under morgonkvisten igår, inget allvarligt).
Även Up To Date, Vår 9 åriga Lux valack som Lina Sjögren har och rider/tävlar följde med för en check up, först böjdes han runt om sedan röntgdes han tills han va genomskinlig, även ryggen fick sig en koll men kotorna där satt med lagom avstånd.
(På tal om det, har jag berättat om Cornona, det söta lilla fuxstoet jag hade på försäljning och sålde till Sthlm området, där röntgade vi ryggen och hon hade jätte jätte avstånd mellan kotorna... och kan tänka mig det ja... kolla in hur hon hoppar med ryggen över hindrena, hon måste ju verkligen ha en överrörlig ryggrad för denna tekniken; HÄR är filmen)

Hur som.. Tysons resultat utav verinär besöket var även det positivt..jepp...förutom en liten detalj kanske... han blev mätt, och hästen va 177 cm hög... typiskt liksom... lite väl bra kanske?
Så varför denna check up? För Vitaly va det bara en säkerhets grej, jag har ridit på i snart fem år och tränat och tävlat med den stackaren... va dax att kontrollera så allt stod rätt till, och det gjorde det juh!
Med Tyson är det kanske en trolig försäljning som hägrar...inget är klart ännu, med pris och så, men kände att jag ville börja med att bes och veta att det var en frisk häst vi förhandlade med, speciellt efter att Maya chockade mig och markerade på låga böjprovet på sin bes inför en försäljning för ett par veckor sedan.
Så, den som lever och följer bloggen får se, e han såld eller inte? U Tell Me Babe.

Over and out...
Kramar

Inga kommentarer: