Pages

söndag 7 mars 2010

NAMN!!!!!!!!!



Nu är det alltså dax att anmäla Clintana till 3 årstestet... iom att hon ska gå Talangjakten nere i Flyinge nu med början på Tisdag så tänkte jag att hon likaväl kan gå treårs nere i Flyinge oxå när det går första dagarna i Maj, de andra två flickorna får gå i Knislinge 22-23 maj... dom behöver lite mer tid på sig så tar dom den helgen istället...
Men alltså, då skulle jag behöva registrera Clintana i ASVH, vilket betyder att jag på allvar måste vara 100% säker på vilket namn jag vill att hon ska ha... passar hon som en Clintana eller borde jag döpa henne till ngt annat? Hmm... tycker ni?

Lite information om henne;


Hon är alltså e.Clinton II, hennes Mamma heter Zora VHP Z (VHP är en förkortning på hennes stuterinamn... dvs van het Parelshof) Hennes morfar heter Zandor Z och hennes mormor
Sara VHP Z, och som nämnt innan är hennes mormorsfar Voltaire.
Alla dessa videosar har jag länkat till tidigare... men om ngn har missat så kommer dom här igen;
Löshoppning
Skritt under sadel
Trav under sadel

Imorgon ska vi löshoppa de andra två flickorna... förhoppningsvis redan innan middag, iså fall försöker jag hinna ladda upp dom två klippen till bloggen redan under lunch... så håll utkick! Sen får vi göra nån tävling... tycker ni inte det? Där ni gissar vem utav de tre som kommer göra bäst ifrån sig på treårstestet och vilka poäng den bästa kommer komma upp i? Hmmm... vad ska man vinna... hmm.... *tänk tänkt tänk* Kanske ett Tallbackagård täcke? En sådan filt jag skickar med varje såld häst? har bara stl 145 hemma... kan fota dom imon!

Kramar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker hon ska heta Clintana... det är ett fint namn :)
Kul med en tävling, men borde köra en annan tävling innan, jätte lång tid innan 3 års testet e klart!

Anonym sa...

Nej Jag tycker inte hon ska heta Clintana, tycker det låter snuskigt på nåt vis. Ta bort Clint och behåll Tana

Tanya sa...

Clintana Z skulle passa, så gåre ju jämnt med stammen !:)

Frida sa...

mm... hade varit bra Tanya, men tyvärr får man inte lov att döpa dom med ett Z i slutet om dom inte tillhör den stamboken, dvs Zangersheide... komplicerat men så e re!