Pages

onsdag 4 augusti 2010

4an


Detta är alltså 4an som vi kallar honom, val f-05 e.Cuper, ägare Annika Axelsson. Han hade 10-10 på 3års testet och är redan felfri flera 120 klasser. En ritkig klass häst, som älskar att samarbeta och vill vara till lags. En jätte rolig kille helt enkelt. Vi har den här hemma på försäljning och skulle väl tro att en sådan här snygging som dessutom kan hoppa och är riktigt enkel inte borde vara särskilt svårsåld... :)

Övrigt idag har de flesta hästar ridits, inte Joysan eftersom hon hoppade igår. Men Annae har gått markarbete och jobbats lite över kryss, liksom Pompadoo. Danne har hoppat lite med Linda i sadeln och Hönan gick ett hårt markarbetspass även hon med Linda i sadeln. Midas satt hon redan på när jag kom imorse efter att ha lämnat Texas på dagis.

Vitaly red jag utan stigbyglar idag... ett riktigt jobbigt pass iaf för mig, han verkar ju inte bli svettig hur länge man än rider eller hur varmt det än är ute...
Triton var SUPER idag... kul med sådana här stora stora framsteg alltså! Bosse var på G idag... haha... kickade lite efter Linda i galoppen... tror han vill fuska bara och inte gå i samlad galopp... jobbigt liksom.

För er som troget följer min blogg... inte bara för hästarnas skulle utan för att se hur jag utvecklas som husägare, människa och mamma kan idag glädjeligen ta del utav den informationen att min gräsmatta är klippt OCH Texas har fått lagad mat. Kokte potatis (japp.. skalade dom helst själv oxå) stekte köttbullar, kokte grönsaker och fixade lite brunsås till det hela. Och som min pojke åt! Kul när det äts det man lagar... var inte sämre själv än att jag även ikväll kan gå till säng fullt säker på att dagens kalori intag täcker alla mina behov och lite till... vill ju inte riskera viktnedgång... :)

LOVE!

2 kommentarer:

tanja sa...

hehe duktig han är gossen, snygga rydbrallor jag diggar rött=)

Evelina sa...

Riktig snygging till häst måste jag säga :D