Pages

torsdag 12 augusti 2010

Cardento... ähh...namn? Vet ej ännu


Vilka föräldrar jag har alltså, dom är helt otroliga! Dom ställer upp med hästarna, fodrar, släpper in coh ut,åker på tävling, ja ALLT. Dom är helt fantastiskt.

Imorse klockan sex kom Cardento-Mr Blue gossen. SÅ ja sa till min mor igår att vi syns tidigt för jag måste komma ut och ta imon den nya hästen.
"AH men herre gud, det kan väl jag göra"
...ähh...okey, gärna,:)

Fantastiskt är hon, fantastiskt.

Jag har ju liksom inte sett min Cardento polle ännu, men uppdateringen jag fick från stallplan är att den är otroligt lik sin far, den är nästan vit, förutom runt benen där den fortfarande är lite mork samt runt ogon och mule, där den är färgad precis som sin far. Den soåg fin ut i hullet, lite åt det tunnare hållet men inte så den såg smal ut utan mer som att den var byggd så. Hovarna såg jämna och fina ut och relativt nyskodda (wiii.....tänka sig? Aldrig hänt innan)

Igår var vi antingen uta i skogen eller hoppade vi :) Sant, Tritin hamnade i skogen tillsammans med Casper, och han var helt guda snäll! Dock får man kanske akta sig lite så man inte blir för avslappnad, för så snäll är han att det känns som att man sitter i lugnan ro och tittar på naturen.

VI hoppade Danne, Hönan, Gaga, Alasca, Clara, och 4an... kanske ngn till men den har jag glömt iså fall. Annea, Joysan och Basse blev jobbade på longerlinan idag lite inspända och Vitaly fick sig ett markarbetspass utav Linda i ridhuset (japp... inomhus... det duggade faktiskt lite...:) haha)

Over and out!
Love

Inga kommentarer: