Pages

torsdag 3 december 2009

Gibson

Detta va alltså hästen jag provade idag, ägarna skulle skicka en länk till mig där det fanns en hoppfilm på honom, och lovar att lägga ut den här till er när jag fått den. De va Robin Z-Fullblod, 10 år, alltså snart 11. Familjen köpte den utav Piia Pantsu som 7 åring och gick då stadigt 140 med fina resultat, har gått bra hos denna familjen oxå, men tyvärr blev flickan i familjen sjuk innan hon hann komma upp i 140, så nu i år har fredrik jönsson ridit och tävlat honom, upp tom 145. Ovh nu vill dom alltså sälja honom. Tyvärr har jag inte riktigt marknad för lite äldre hästar, finns inte så många kunder som vill betala för en 11 årig valack när dom kostar lite pengar. Då köper hellre människor 8-9 åringar för 100-150 000 mer som går samma klasser.
Jag tyckte mkr bra om honom och han var mkt rolig att rida och mkt försktig, DOCK... gäller samma för mig, kan försöka hjälpa till att förmedla, men tyvärr lägger jag inte pengar på en äldre häst när jag kan köpa lovande unghästar för betydligt mindre pengar...

Nu ska jag duscha, sedan ska texas hem från dagis, blir nog en liten promenad ner å hämtar honom då jag bara ridit denna ena hästen idag... suttit i bil hela dagen juh, så inte hunnit. Mer ridande imon:)
Kramar

Inga kommentarer: