Pages

måndag 7 december 2009

Stackars Vitaly...



Denna gossen e sååå rädd ute i skogen, men ibland känner jag att stackarn behöver ut å få frisk luft ändå, detta var en sådan dag. Men precis efter detta fotot var taget och jag lagt ner min telefon och lugnt ska skritta vidare, så hoppar en fasan fram från ingenstans! Livrädd blir han, vänder och flyr, hjärtat slår så han håller på att dö... Så efter några tappra försök att ta mig ner längs stigen igen inser jag att utan varken sporrar eller spö kommer detta bli omöjligt (Stackarn e LIVRÄDD) så vi vänder å in i ridhuset istället, men en helsk ridtur där oxå, rädd för alla hörn, för alla hinder å allt! Stackars stackars lilla pojken, vi jag lugnade honom och avslutade ridpasset. Går inte få kontakt med honom när han har blivit så rädd, så lika bra att sluta försöka. Omöjligt uppdrag liksom. Han fick hamna i skritten istället :)
Zidoctro gick ett riktigt najs markarbetspass i paddocken, de e en rolig och utmanade häst att rida :)
Carin galopperade lite med graman, först lite i skogen och sedan i paddocken, hon behövde springa av sig lite... i slutet var hon hur lugn och najs som helst.
Även hennes syster Ulanda fick ett markarbetspass med graman... tog ett foto på henne, hon e överst... kan inte sluta skratta, hon ser ut som en bonnahäst :) långhårig å tjock... men hon e ju faktiskt gravid!!! Hihi:)
Nu lunch, sedan ska pompadoo gå en sväng (Baloubet de rouet hästen)
Kramar Frida

Inga kommentarer: